michaelachristina.blogg.se

Sluta röka?
Ja. Kanske vem vet. Jag ska i alla fall försöka. Igår rökte jag tre cigg på hela dagen och idag har jag rökt två och ska inte ta någon mer idag. Känner att Det kanske är dags att lägga av med den dåliga vanan nu. Dock är det svårt när man sitter hemma och pluggar mest hela dagarna och det är skönt med en rökpaus. 😅🚬 Men jag får väl ta ett varv runt huset istället. Sist lyckades jag bara hålla upp i tre månader. 😒 Visserligen är det ju bättre än att fortsätta röka. Men hoppas att denna gången kanske det kan vara för gott. Jag lovar ingenting, men ska göra mitt bästa i alla fall. Men det är svårt med beroenden. Oavsett om det är cigaretter, droger, alkohol, godis eller läsk. Ett beroende är ett beroende och det är extremt svårt att sluta med. Tycker jag i alla fall. Har väl tänkt att försöka dra ner på enegidryckerna sen också. Men en sak i taget!! Kan inte sluta med allt på samma gång, då kommer jag gå under som människa och må dåligt. 😅 Så om ni stöter på mig någonstans framöver och jag är bitter, ta det inte personligt jag är troligtvis bara utan nikotin haha. Sist jag "slutade" använde jag nikotinplåster. Men tyckte inte det hjälpte speciellt mycket. Alltså det är mer själva känslan och hela scenariot som uppstår när man går ut och röker, som jag tycker om. Så tror inte på plåster osv. Har i alla fall köpt hem godis, riskakor, tuggummin och solrosfrön att stoppa i munnen när suget kommer. 😅
Så wish me luck people!